ДНДІФКС - Психологічне забеспечення підготовки спортсменів

Календар
«  Лютий 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728

Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

IV НАУКОВИЙ НАПРЯМ

ПСИХОЛОГІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПІДГОТОВКИ СПОРТСМЕНІВ

 

ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ СПОРТСМЕНІВ ЮНАЦЬКОГО ВІКУ

Т.В.Петровська1, Н.М.Куліш2

1Національний університет фізичного виховання та спорту України

2Буковинський державний медичний університет

 

Анотація. Т.В.Петровська, Н.М.Куліш. Особливості розвитку емоційного інтелекту спортсменів юнацького віку // Актуальні проблеми фізичної культури і спорту. – 2010. – № 17. – С. 63-67.У статті досліджено вплив різних видів спортивної діяльності на розвиток емоційного інтелекту спортсменів юнацькго віку. Мета дослідження проаналізувати особливості розвитку емоційного інтелекту (ЕІ) спортсменів юнацького віку порівняно з їх однолітками, які не займаються спортом. Результати. Встановлено вірогідно вищі показники складових емоційного інтелекту у спортсменів. Висновки. Спортивна діяльність має значний вплив на рівень розвитку емоційного інтелекту осіб юнацького віку. Виявлені вищі показники за шкалами управління власними емоціями, самомотивації та розпізнавання емоцій інших людей можна пояснити специфікою спортивної діяльності, яка вимагає розвитку саме вказаних умінь.

Ключові слова: емоційний інтелект, самомотивація, управління емоціями, емпатія, розпізнавання емоцій інших людей.

Abstract. T.V. Petrovska, N.M. Kylish. Characteristics of emotional intelligence of adolescents athletes // Contemporary problems of physical culture and sports. – 2010. – №17. – P. 63-67. Influence of various kinds of sports activity on development of emotional intelligence of sportsmen of youthful age is investigated in article. A research objective – to analyze features of development of emotional intelligence (EI) of youthful age sportsmen in comparison with their coevals who are not going in for sports. Results. Authentically higher indicators of components of emotional intelligence at sportsmen are established. Conclusions. Sports activity essentially influences development of emotional intelligence at youthful age. Revealed higher indicators on management scales the emotions, self-motivation and recognition of emotions of other people speak specificity of activity in sports which demands development of these abilities.

Keywords: emotional intelligence, management of emotions, self-motivation, empathy, recognition of emotions of other people.

Аннотация. Т.В.Петровская, Н.М.Кулиш. Особенности развития эмоционального интеллекта спортсменов юношеского возраста // Актуальные проблемы физической культуры и спорта. – 2010. – № 17. – С. 63-67. В статье исследовано влияние различных видов спортивной деятельности на развитие эмоционального интеллекта спортсменов юношеского возраста. Цель исследования – проанализировать особенности развития эмоционального интеллекта (ЭИ) спортсменов юношеского возраста в сравнении с их ровесниками, не занимающимися спортом. Результаты. Установлены достовено более высокие показатели составляющих эмоционального интеллекта у спортсменов. Выводы. Спортивная деятельность существенно влияет на развитие эмоционального интелекта в юношеском возрасте. Выявленные более высокие показатели по шкалам управления своими эмоциями, самомотивации и распознавания эмоций других людей объясняются спецификой деятельности в спорте, которая требует развития именно этих умений.

Ключевые слова: эмоциональный интеллект, самомотивация, управление эмоциями, эмпатия, распознавание эмоций других людей.